לאבדן אנית-המרוץ „דרזדן“ – 17 במרץ 1915

המצב במערכות המלחמה.

[…]

אבדן אנית-המרוץ „דרזדן“.

לונדון. באופן רשמי מודיעים, שאניות-המרוץ האנגליות „גלאזגוי“, אוראמא“ ו„קענט“ השיגו בפתע פתאם את אנית-המרוץ הגרמנית „דרזדן“ בקרבת חאן-פרנאנד'ס. אחרי קרב שנמשך חמש מינוטות הורידה „דרזדן“ את ניסה, לאות שהיא נכנעת. אנית-המרוץ הגרמנית היתה נשחתה מאד ובערה באש אחרי ההתפוצצות שקמה באסמי אבק-השרפה שלה. היא טבעה. מלחיה של „דרזדן“ נצולו. מצד האנגלים לא היו שום אבדות.

הסיירת הגרמנית „דרזדן“ מניפה דגל לבן לאות כניעה. מקור: ויקישיתוף

* * *

לאבדן האניה „דרזדן“.

פטרוגראד. הראדיו-טלגראמה הגרמנית שנתקבלה בפטרוגראד מודיעה:

על „דרזדען“, שנמצאה ליד ז'אן-פרננדו, התנפלו אניות המרוץ האנגליות, „קענט“, „גלאזגוי“ ו„אוראמא“, שהתחילו לירות עליה ממרחק של 3000–3500 מטר. „דרזדן“ ענתה גם היא ביריות. בעונה אחת עם זה הביע מפקד אנית-המרוץ הגרמנית מחאה נגד התחלת פעולות איבה מצד האנגלים על פני מימי ים נייטרלי. הזקן במפקדים האנגלים ענה: „אני נצטויתי להכחיד את „דרזדן“ בכל מקום ובכל שעה שנמצא אותה, וכל השאר – הוא ענין לדפלומטיה“.

„מפקד האניה „דרזדן“, בראותו שלא יועיל מאומה אם יוסיף עוד להתנגד, החליט לפוצץ את האניה ואת ההחלטה הזאת הוציא לפעולה. לרובם של מלחי האניה הצליח להמלט אל החוף הקרוב. האבדות באנשים הן שלשה הרוגים וט"ו פצועים. הרבה משברי הכדורים האנגלים נפלו אל החוף הנייטרלי וגרמו נזק לאנית-הקיטור הטשילית שעמדה על עוגנה בקרבת המקום“.


"הצפירה", שנה ארבעים ואחת, מס' 53, 17 במרץ 1915, עמ' 2; מס' 58, 23 במרץ 1915, עמ' 2. העתק דיגיטלי באוסף עיתונות יהודית היסטורית של הספרייה הלאומית.

כתיבת תגובה